Vores pædagogiske praksis

Pædagogisk praksis

Her på skolen er vores pædagogiske praksis koncentreret omkring følgende fem punkter. Vi har:

  • udgangspunkt den enkelte elevs styrker
  • fokus på elevernes læring
  • fokus på medborgerskab og det sociale miljø
  • fokus på det systematisk arbejde med studieparathed (HF) og uddannelsesparathed (AVU)
  • fokus på lærersamarbejde (professionelle læringsfællesskaber) og nye lærerroller

På baggrund af disse punkter prioriteres udvikling af vores pædagogiske metoder og vores læreres undervisning.

Derudover styrer vi undervisning og det pædagogiske efter 4 udvalgte kvalitets-parametre.... mere om dette kommer om lidt

Indsatsområder

Vi vil være noget særligt, og vi vil have høj kvalitet. Derfor har vi sat skub i den pædagogiske udvikling på skolen og udvalgt særlige indsatsområder i 2017-2019.

 

  • Medbogerskab skal gennemtrænge alt
  • Basecamp - uddannelses afklaringsforløb 
  • Klar til HF
  • Inklusionsforløb på AVU

 

 

Tidligere pædagogiske projekter

I skoleåret 2015/16 igangsatte vi 11 pædagogiske projekter. Disse udvalgte projekter afspejler vores strategiske indsatsområder for 2015 og 16.

Det er følgende områder i 2015/16:

  • Broen til EUD
  • Afklaringshold
  • Pædagogisk IT
  • Uni-pakken
  • Kbh, Berlin, New York
  • Innovationsklassen
  • Synlig læring (både HF og AVU)
  • Skriftlighed (hele skolen)
  • Matematikprojektet
  • Opstart 2015
  • Karrierefokus
  • CD-ORD
  • Læse-SkriveCentret
  • Medborgerskab